۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

امام جمعه تهران خواهان صدور مجدد احكام دهه اول انقلاب شد


تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه.نت)
جنتى امام جمعه موقت تهران خاطرنشان ساخت: "براي رسيدگى به پرونده‌هاى معترضان بايد از قاضى‌هايى مانند قاضى ‌هاى سال 57 استفاده كرد نه قاضى‌هاى بى ‌حال.

"وى كه در جايگاه امام جمعه دايم تهران (ولى فقيه) انجام وظيفه مى كند، در خطبه هاى نماز جمعه 1-1-2010 در مورد حوادث روز عاشورا گفت: "افرادى كه بايد دستگير شوند سريعا بازداشت شوند و اگر كسى هم دستگير شد پس از گذشت چند روز آزاد نشود تا به فتنه ‌گرى خود ادامه دهد اين افراد ديگر هدايت نمى ‌شوند.

"وى افزود: "دستگاه‌هاى اطلاعاتى و امنيتى هم بايد به وظايف خود عمل كنند و اگر اين افراد بخواهند دوباره پررو شوند و در خيابان‌ها حرمت‌شكنى كنند نبايد امانشان داد و بايد سريعا دستگير و محاكمه شوند، همچنين براي رسيدگى به پرونده‌هاى آنها بايد از قاضى‌هايى مانند قاضى ‌هاى سال 57 (سال انقلاب 1979) استفاده كرد نه قاضى‌هاى بى ‌حال.

"گفتنى است از آغاز پیروزی انقلاب ایران به رهبری آیت الله خمینی تا سالها بعد شدت عمل دادگاههاى انقلاب ايران در برابر مخالفان و معترضان زبانزد شده بود. از بارزترين برخوردهاى اين دادگاهها اعدامهاى اوايل انقلاب و نيز سرى اعدامهايى بود كه ده سال پس از انقلاب، منجر به انتقاد شديد آيت الله منتظرى و بركنارى او از قايم مقامى رهبرى شد.

جنتى در سخنرانى خود گفت: "انتظار مردم از دستگاه‌هاى قضايى بسيار زياد است البته مى ‌دانيم كه دستگاه‌هاى قضايى محدوديت‌هايى دارند و نمى ‌توانند مانند دادگاه‌هاى اوايل انقلاب عمل كنند كه اگر آن طور عمل مى ‌كردند اين قائله خيلى زودتر تمام شده بود.

"جنتى همچنين گفت: "اين افراد از مصاديق بارز مفسد‌ في‌ الارض هستند و در اوايل انقلاب امثال آنها مجازات شدند، همچنين بعضي افراد اگر سكوت كردند بدانند كه سكوت‌ شان گناه است حال در هر لباس و جايگاهى كه مى ‌خواهند باشند، اين سكوت محكوم است.

"وى ادامه داد: "مردم ما مردم نجيب و قانون ‌مدارى هستند كه اگر اينطور نبود حرمت‌شكنان الان زنده نبودند، مردم به دليل اينكه نمى ‌خواهند تخطى از قانون و رهبرى كنند آرام نشسته‌اند ولى نظام نمى ‌تواند مخالفت و اهانت به اسلام را تحمل كند.

"دبير شوراى نگهبان گفت: "وقايع روز عاشورا نقشه آمريكا بوده و ديگر آبروى عاملان آن حادثه رفته است، اينها بايد از غصه دق كنند كه رئيس جمهور آمريكا، اسرائيل و انگليس از آنها حمايت مى ‌كنند و ديگر ماهيت آمريكايي - اسرائيلي - انگليسي آنها آشكار شده است و من نمى ‌دانم با وجود اين مردم ضد امريكايى، اين افراد چطور مى ‌خواهند زندگى كننند.

"وى در ادامه افزود: "اين افراد باورشان شده بود كه نظام ضعيف شده و مردم ديگر طرفداراى از نظام نخواهند كرد و گفتند حالا زمان برخوردهاى فيزيكى است و عده‌اى را جمع كردند و وضعيت روز عاشورا را به وجود آورند و زمانيكه جوانان مومن و بسيجيان مشغول عزادارى بودند، آمدند در خيابان‌ها و با امام حسين دشمني كردند.

"جنتي ادامه داد: "شعارهايي كه اين جريان در اواخر دادند همه را افشا كرد، در جايى خواستند مرگ بر آمريكا را از مردم بگيرند و بگويند ما كارى با غزه و لبنان نداريم و در جايى ديگر كلمه اسلامى را از جمهورى اسلامي برداشتند و مشخص شد كه مساله اسلام است، در ادامه عكس امام را پاره كردند و شعار ضد ولايت فقيه را سردادند و بعد هم اتفاقات روز عاشورا رخ داد.

"جنتى به گزارش خبرگزارى قدس به افرادى كه دم از وحدت مى ‌زنند گفت: "كدام وحدت؟ با اين افراد كه نمى‌شود متحد شد، اين افراد بايد توبه كنند و از خدا، ائمه و مردم عذرخواهى كنند تا شايد خدا آن‌ها را ببخشد."

هیچ نظری موجود نیست: