۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

افشاگرى "راه سبز" عليه صدا و سیما در خصوص عاشورای تهران


تهران، دبى – رسانه ها،(العربيه.نت)
جنبش راه سبز ايران با انتشار صورتجلسه اى از مديران صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران اين سازمان را به "سانسور وتحريف حقايق" در خصوص حوادث "عاشورای خونین تهران که سی و هفت نفر در آن به شهادت رسیده اند" متهم كرد.

جنبش "راه سبز اميد" به رهبرى مهندس ميرحسين موسوى در وبگاه "جرس" پيرامون برخورد صدا و سيما با حرکت اعتراضی در ایران نوشت: "صداوسیما که زیر نظر مستقیم آیت الله خامنه ای اداره می شود در ماههای گذشته عملکردی به شدت یکسویه داشته و بارها با دروغگویی سعی داشته است تا اهداف و خواسته های میلیونها هوادار جنبش سبز را به گونه ای دیگر نمایش دهد، و در حوادث خونین پس از انتخابات نیز همواره جای شاکی و متهم را عوض کرده است".

يادآور مى شود سازمان صدا و سيما يگانه نهاد موجود در داخل ايران است كه حق دارد برنامه هاى راديو- تلويزيونى پخش كند و تملك و استفاده از دستگاهها و ديش هاى ويژه دريافت امواج ماهواره اى در اين كشور ممنوع مى باشد.

از سوى ديگر همه ى خبرنگاران و عكاسان خبرى رسانه هاى خارجى رسماً از سوى دولت جمهورى اسلامى ايران از حضور در خيابانها و ميادين در روزهاى تظاهرات اعتراض آميز منع و برحذر داشته شدند. این فعالان رسانه اى همچنين نتوانسته اند با خانواده هاى قربانيان، زخميان و بازداشت شدگان حوادث ایران مصاحبه كنند.

يك خبرنگار شبكه تلويزيونى دبى در حوادث عاشورا ناپديد شد. در عين حال، براى پوشش خبرى و تصويرى تظاهرات موافقان حكومت كه دو روز بعد برگزار شد، از خبرنگاران و عكاسان خبرى رسانه هاى خارجى دعوت به عمل آمد.

طبق سند منتشر شده از سوى "جرس"، در بند اول صورتجلسه 20 تن از مديران صدا وسيما آمده است: "در حال حاضر و با توجه به حادثه روز عاشورا محوريت تبليغات رسانه ملى تا اطلاع ثانوى بايد توسط تمام بخشهاى رسانه ملى حول «حرمت شكنى عاشورا» شکل بگیرد و تداوم یابد".

در اين بند بر "برجسته سازى آتش زدن عَلَم و سوت و كف زدن" تاكيد شده است.در بند دوم آمده است: "بايد تبليغات رسانه ملى از طريق نمايش دشمنى فتنه گران با اصل نظام جمهورى اسلامى و اصل دين اسلام بزرگنمايى شود".

در بند 4 بر "مصاحبه هاى مردمى" مبتنى بر "مطالبه و لزوم برخورد قوى و مقتدرانه نيروى انتظامى با آشوبگران" تاكيد شده است.در بند 7 طرح "مشكوك بودن قتل كشته شدگان روز عاشورا توسط كليه بخشهاى خبرى" خواسته شده است.

در صورتجلسه منتشر شده، تاكيد بر تبليغ "محدود بودن دامنه آشوب به مسير خيابان انقلاب تهران" در بند 8 مورد تاكيد واقع شده است.

برجسته سازى نقش "منافقين" (سازمان مجاهدين خلق) در حوادث نيز در بند 9 مطرح شده و بالاخره "افشاى نقش رسانه هاى بيگانه در ايجاد و تشويق فتنه" خواسته اى است كه در بند 12 اين صورتجلسه آمده است.

جرس مى نويسد: "اقدامات تاسف بار صداوسیما در سالهای گذشته همواره مورد انتقاد دلسوزان کشور بوده است. اما مدیران و تصمیم گیران این رسانه که متاسفانه عنوان «ملی» را نیز با خود یدک می کشد، همواره منافع جناحی و گروهی را بر منافع ملی ترجیح می دهند".

۳ نظر:

baloch گفت...

http://nabikhabar.mihanblog.com/post/1747

ناشناس گفت...

من از شما برادران غیور کرد و بلوچ خواهشمندم که حداقل جواب خون شهیدان خود را به این حرام زاده های جمهوری اسلامی بدهید !!!!
تصاویر زیادی از شهدای شما را در در این بلاگ دیدم که ناراحت کننده بود !!!!!!

ناشناس گفت...

از جندالله به خاطر به درک واصل کردن آن سپاهیان مزدور متشکریم. امیدواریم هر چه بیشتر این عمال ضد مردم را راهی جهنم کنید. ما میدانیم بلوچ ها انسانهای بی آزار و شریفی هستند که حکومت به آنها ظلم میکند.