۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

ارتباط تنگاتنگ هند با نظام ولایت فقیه و سرمایه گذاری هند در بلوچستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس سفير هندوستان در تهران گفت: هندوستان براي سرمايه گذاري در بلوچستان آمادگي كامل دارد.

طبق این گزارش ساجي‌سينگ در ديدار با استاندار بلوچستان، اظهار داشت: هندوستان براي سرمايه‌گذاري در اين استان به ويژه در بحث احداث كارخانجات فولاد، آلومنيوم، پتروشيمي، پالايشگاه، استخراج معادن و خطر ريلي چابهار – سرخس آمادگي كامل دارد.

وي با اشاره به اينكه توسعه هندوستان نياز مبرم به انرژي دارد، خواستار تامين گاز از طريق خط لوله صلح (‌عسلويه - ايرانشهر) در سيستان و بلوچستان شد.

سفير هند، حجم مبادلات تجاري بين دو كشور ايران و هندوستان را در حال حاضر 14 ميليارد دلار عنوان كرد و گفت: براي تامين انرژي مورد نياز كشور، علاوه بر واردات نفت و گاز، خواهان تاسيس نيروگاه برق به قدرت 5 هزار مگاوات در بلوچستان هستيم، زيرا تا سال 2013 نياز برق هندوستان به پنج تا هشت برابر نياز موجود مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه براي سرمايه‌گذاري در بندر چابهار در حال راه‌اندازي كنسرسيومي در هند هستيم، افزود: اين كشور 5 ميليارد دلار در بخش‌هاي مختلف اقتصادي در ايران سرمايه‌گذاري مي‌كند.

استاندار بلوچستان هم در اين ديدار با توجه به مشتركات تاريخي و فرهنگي دو كشور ايران و هندوستان، علاوه بر اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران در گسترش همكاري‌هاي دو جانبه در زمينه‌هاي اقتصادي و فرهنگي، افزود: به زودي هيئت‌هاي تجاري اين استان به هندوستان سفر مي‌كنند.

علي‌محمدآزاد احداث خط ريلي زاهدان – تهران- استانبول و جاده ترانزيتي چابهار – ميلك زابل را فرصت مناسبي براي سرمايه‌گذاري از سوي تجار و بازرگانان هند عنوان كرد.

وي تصريح كرد: هندوستان مي‌تواند در احداث خط ريلي چابهار – زاهدان سرخس نيز مشاركت كند.

روابط تنگاتنگ ایران با هند نشانگر دوستی و محبت رژیم ولایت فقیه با کشوری است که بدترین جنایتها را در حق مردم مسلمان کشورش مرتکب شده است و در سرزمین اشغالی کشمیر مرتکب جنایات وحشیانه ای شده است اما رژیم ولایت فقیه که منافقانه ندای اسلام را سر می دهد با این کشور جنایتکار روابط دوستانه برقرار کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: