۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

کشته شدن یک عضو بسیج 'به دست گروه پژاک'


منابع خبری ایران از کشته شدن یک عضو بسیج به دست نفرات مسلح گروه پژاک خبر داده اند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - یک بسیجی سی و سه ساله به نام خسرو پرورده شامگاه چهارشنبه در مقابل خانه خود در روستایی به نام دلزی، از توابع شهرستان سلماس در استان آذربایجان غربی، به دست اعضای مسلح گروه پژاک کشته شد.
در این گزارش آمده است که مهاجمان مسلح این بسیجی را با شلیک ده گلوله از پای درآوردند و سپس محل حادثه را ترک کردند.
به نوشته ایرنا، خسرو پرورده مسئول هسته مقاومت مرکزی روستای دلزی و رئیس شورای روستا بود و پیشتر تهدید به مرگ شده بود.
در این گزارش مشخص نشده است که چه کسانی این عضو بسیج را تهدید به مرگ کرده بودند و عضویت مهاجمان در گروه پژاک به چه نحو احراز شده است.
براساس این گزارش، مردم روستای دلزی و روستای کوهسار سلماس از مقامات محلی خواستار برخورد جدی با اعضای گروه پژاک "و اشرار" در منطقه شده اند.
گروه موسوم به حیات آزاد کردستان - پژاک - یک سازمان کرد مخالف جمهوری اسلامی است که هدف خود را حمایت از حقوق ایرانیان کرد در چارچوب یک نظام دموکراتیک در این کشور اعلام داشته است.
گفته می شود که این گروه با حزب کارگران کردستان - پ کا کا - که یک گروه جدایی طلب کرد ترکیه است ارتباط دارد اما پژاک تاکید داشته که خواستار تجزیه ارضی ایران نیست و از جایگزینی نظام جمهوری اسلامی با یک نظام فدرال حمایت می کند.
منابع امنیتی جمهوری اسلامی در چند سال اخیر بارها از عملیات مسلحانه چرِیک های پژاک در مناطق مرزی ایران با کردستان عراق و ترکیه و درگیری افراد مسلح این گروه با نیروهای دولتی خبر داده اند.

bbc

هیچ نظری موجود نیست: