۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

امارات متحده عربی نگران احتمال خرابکاری توسط عوامل مرتبط با ايران است


وال استريت جرنال زيرعنوان "امارات متحده عربی افراد را برای ارتباط با تهران زير نظر گذاشته است" در گزارشی از ابوظبی می نويسد اين متحد نزديک آمريکا و همسايه ايران، نظارت برکارکنان دولتی و سکنه خارجی را شديد تر کرده است زيرا نگران نفوذ عوامل ايران است.

وال استريت جرنال می نويسد به گفته افراد آگاه، بعضی از اماراتی ها و نيز کارکنان خارجی در امور غير نظامی امارات يا استعفا داده اند، و يا از مسئوليت های خود خلع شده اند. همين افراد ميگويند کارگرانی ديگر در بخش خصوصی نيز که از نظر ارتباط با گروههای مرتبط با ايران مورد ظن بوده اند، مشاغل خود را از دست داده اند.

وال استريت جرنال می نويسد امارات متحده عربی و ديگر کشورهای کوچک متحد غرب در خليج فارس در سالهای اخير نگران آن بوده اند که می توانند هدف هائی برای اقدامات تلافی جويانه تهران، در صورت هرگونه اقدام نظامی توسط آمريکا يا اسرائيل عليه برنامه اتمی ايران باشند.

آنها برای محافظت از مرزهايشان سراغ فراهم کردن سيستم های دفاع موشکی وتجسسی رفتند.

وال استريت جرنال می نويسد اکنون امارات متحده عربی، فدراسيونی که ازهفت شيخ نشين تشکيل شده است، برای مقابله با آنچه که مقامی دولتی آن را يک نگرانی عمده امنيتی توصيف ميکند، و بر اين پايه استوار است که عوامل مرتبط با ايران بتوانند دربخش هائی حياتی نظيرانرژی، بانکی و حمل و نقل خرابکاری کنند، توجه خود را به داخل معطوف ساخته است.
voanews

هیچ نظری موجود نیست: