۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

جوانان بلوچ پیشنهاد ملحق شدن به نیروی انتظامی را رد کردند


به گزارش آژانس خبری تفتان جوانان بلوچ ملحق شدن به نیروی انتظامی را رد کرده و هیچ وقعی به این درخواست نیروی انتظامی ننهادند.

چنانچه فرمانده نیروی انتظامی متجاوزان در بلوچستان غلامعلی نکویی" روز سه شنبه در همایش معتمدان ، سران قبایل و طوایف بلوچستان از این بی توجهی به نظام گلایه کرد و گفت :ناجا امسال مجوز استخدام بیشتری از طیف اهل سنت بلوچستان را گرفته است که متاسفانه تا این مدت تنها چهار متقاضی برای جذب در ناجا به گزینش مراجعه کرده اند.

او از سران طوایف خواست که ذهنیت جامعه اهل سنت را بیدار کنند و لیستی از جوانان توانا و سالم اهل سنت را برای خدمت در نیروی انتظامی معرفی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی از سران طوایف تقاضا کرد جوانان را جذب نیروی انتظامی کنند اما جوانان بلوچستان که اکنون خود را مالکان اصلی سرزمین بلوچستان می دانند از این طرح ناجا استقبال نکرده اند و فقط چهار نفر تاکنون ثبت نام کرده است و این خود نشانگر اوج بیداری مردمی و نفرت مردم از نظام است.

جوانان بلوچ می دانند که اکنون در بلوچستان نبرد با متجاوزان در جریان است و هرگز در این نبرد به صف متجاوزان ملحق نخواهند شد و در برابر سرمچاران و مبارزان قرار نخواهند گرفت.

جوانان بلوچ از نظام و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و هر چه این نظام دارد نفرت دارند و این نفرت و خشم روز به روز افزوده می شود.

جوانان بلوچ می گویند اصلا آقای نکوئی در بلوچستان چه کاره است و چه حقی دارد که برای ما ملت بلوچ تکلیف تعیین کند و باید سرزمین بلوچستان به صاحبان اصلی این سرزمین برگردانده شود و جوانان حاضر نیستند برای چنین نظامی کار کنند و بردگی نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: