۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

برنج آلوده، پارازیتهای خطرناک؛ چه کسی پاسخگوست؟


جعفر پویه
برنجهای آلوده، پارازیتهای خطرناک، چه کسی پاسخگوی سلامت مردم است؟
در رژیم ولایت فقیه چیزی که به کلی مورد توجه نیست و برای پایوران آن اهمیت ندارد، سلامتی شهروندان کشور است. برپایی مراکز اتمی در مناطق مسکونی، ارسال پارازیت برای مختل کردن شبکه های تلویزیونی ماهواره ای بر فراز شهرها و واردات مواد غذایی و دارویی آلوده از نمونه های قابل ذکر این مساله است.
در هفته های اخیر موضوع برنجهای وارداتی آلوده به روزنامه کشیده شده است. موضوع از این قرار است که جریاناتی وابسته به مراکز قدرت که خود را فارغ از هر گونه توضیح و پاسخگویی می دانند، اقدام به واردات حجم عظیمی از برنج به کشور کرده اند. از یک سو این واردات بی رویه ضربه سهمگینی بر پیکر تولید داخلی زده و کشاورزان برنجکار را به روز سیاه نشانده است زیرا تقریبن اکثر تولیدات آنها در انبارها مانده و فروش نرفته است. از سوی دیگر پس از آزمایشهای مختلف مشخص شده که برنجهای وارداتی آلوده به سموم متفاوتی هستند که برای سلامتی مصرف کنندگان خطرناک است. وارد کنندگان نزدیک به مراکز قدرت با وادار کردن اداره استاندارد و وزارت بهداشت به تایید سلامت این برنجها سعی دارند تا مخالفان را وادار به سکوت کند اما نتیجه آزمایشهای تا کنونی و درخواست آزمایش از کشور مبدا که هند است گویای بالا بودن آلودگی این برنجها است.
نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی از یک سو و نمایندگان وارد کنندگان که تا کنون کسی از اسم و رسم آنان خبر ندارد اما مشخص است که از نزدیکان مراکز قدرت هستند از سوی دیگر بر سر این موضوع در کشاکش هستند. حالا سلامتی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه که مصرف کننده این مواد آلوده هستند در کجای این کشاکشها قرار دارد کسی نمی تواند به آن پاسخ دهد.
این بار اول نیست که تُجار نزدیک به مرکز قدرت دست به خرید و توزیع مواد آلوده می زنند. موضوع گوشتهای آلوده در چند سال قبل و خونهای آلوده به بیماریهای خطرناک هپاتیت و ... از موارد افشا شده آنهاست.
اما رژیم که سلامتی مردم برایش مهم نیست، در هفته های اخیر دست به ارسال پارازیتهایی با طول موجهای خطرناک برای سلامتی مردم هم زده است. آسمان شهرهای بزرگ کشور مثل تهران عرصه این امواج شده و مراکز قدرت به سانسور صدای دیگران بیش از سلامتی کل شهروندان یک شهر اهمیت می دهند. آنها با اینکه از طرف جریانات متفاوت مورد اعتراض واقع شده اند و به ضرر و زیان کار خود نیز واقف هستند، حاضر به دست برداشتن از این عمل ضد انسانی خود نیستند و همچنان سلامتی شهروندان را در معرض خطر امواج مضر قرار می دهند.
برپایی سایتهای اتمی و افشا آنها و برچیدن این مراکز از سوی رژیم بیش از آن اشتهار دارد که درباره آنها حرفی زده شود. تاثیر این مراکز بر روی سلامتی شهروندان و بالا رفتن تعداد بیمارهای مبتلا به انواع سرطان گویای عمل جنایتکارانه رژیم ولایت فقیه است.
رژیمی که بقای خود را بیش از هر چیزی دارای اهمیت می داند حاضر است اکثر مردم کشور را فدای موجودیت ننگین خود کند. این نتیجه ای است که از اعمال ضد انسانی ارگانها و مراکز مختلف قدرت از در خطر قراردادن سلامتی شهروندان می شود گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: