۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

سال تحصیلی جدید طلاب دارالعلوم زاهدان، با آغاز کتاب صحیح بخاری، آغاز شد


سال تحصیلی طلاب که همه ساله در روزهای چهارشنبه اواخر ماه شوال آغاز می شود، امروز 25 شوال 1430 در مسجد جامع مکی با حضور حضرت شیخ الاسلام، اساتید و طلاب حوزه دارالعلوم زاهدان آغاز شد.

حضرت شیخ الاسلام در آغاز این نشست با تبریک سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید، سال نشاط، آرامش، تلاش و موفقیت باشد.ایشان در ادامه با قرائت اولین حدیث صحیح بخاری، اقدام امام بخاری را در انتخاب حدیث منبریه بعنوان اولین حدیث در کتابش ستود و آن را تذکری برای تصحیح نیت دانست.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان درادامه به اهمیت اخلاص اشاره کرد و گفت: در پرتو حدیث «انما الاعمال بالنیات» چنین فهمیده می شود که اعمال با اخلاص پایدار است.

از این رو لازم است که اخلاص در سرلوحه اعمال ما قرار بگیرد.

حضرت شیخ الاسلام در بخش دیگری از سخنانش به بیان قوانین و مقررات حوزه پرداخت و طلاب را به پایبندی به قوانین ومقررات فراخواند.

ایشان افزود: طلبه ای که مقررات حوزه را رعایت نمی کند، نمی تواند در آینده یک رهبر دینی مطلوبی برای مردم باشد.رئیس شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت استان پایبندی به ادای نمازها را شرط اولیه ماندن درحوزه دانست و افزود: کسی که به نماز پایبند نباشد مرتکب گناه شده است و کسی که گناه مرتکب شود جاهل است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه کوشش و تلاش را لازمه موفقیت در تحصیل دانست و تاکید کرد: در راه فراگیری علم تلاش نمایید و شرم را از خود دور کنید بلکه از هر کسی که دانشی در اختیار دارد استفاده نمایید.

مولانا از دوران طلبگی به عنوان دوران تلاش برای رسیدن به موفقیت یاد کرد و ادامه داد: باید همه چیز از جمله اصلاح و تزکیه خویش را از زمان طلبگی آغاز نماییم، اصلاح بسیار مهم است. عالم متقی و مخلص برای جامعه یک نعمت است.

حضرت شیخ الاسلام در پایان افزود:در جهانی پر تلاطم زندگی می کنیم که دشمنان درونی و بیرونی علیه اسلام بسیج شده اند، بنابراین احساس وظیفه کنیم و برای امت اسلامی دعا و تضرع نماییم زیرا بی تفاوتی نسبت به اوضاع پیرامون مساوی با مرگ و هلاکت است.

بزرگترین کاری که در موقعیت کنونی نیاز امت اسلامی است، کار فرهنگی است.نشست سال تحصیلی جدید که با حضور جمع کثیری ازاساتید و طلاب برگزار شد با دعای حضرت شیخ الاسلام پایان یافت.

هیچ نظری موجود نیست: