۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

تاملی بر اقدامات سپاه در مناطق دور افتاده


گزارشها حاکی است که سپاه پاسداران در اقدامی شگفت در چند نقطه دور افتاده بلوچستان بیمارستانهای صحرائی راه اندازی کرده است و عجیب تر اینکه به طور رایگان به مردم این مناطق خدماتی نظیر جراحی و دندان پزشکی و چشم پزشکی و... ارائه می دهند که این اقدام پس از سی سال از عمر نظام ولایت فقیه موجب شگفتی برخی و موجب گول خوردن برخی ساده اندیشان و موجب نگرانی اندیشمندان قوم شده است.

بسیاری از مردم از این اقدام سپاه تعجب کرده اند که چگونه سپاهی که تا دیروز فرزندان این ملت را می کشت و هنوز کشتار و خشونتش ادامه دارد و به طور مثال در منطقه کورین که چنین بیمارستانی ساخته شده است هیچ خانواده ای وجود ندارد که شهیدی نداشته باشد و بسا خانواده ها که از 7 برادر یکی هم زنده نیست و همه توسط نیروهای سپاه و نیروی انتظامی به شهادت رسیده اند و صدها جوان و پیر بر سر مین هائی رفته اند که توسط سپاه پاسداران بین بلوچستان و کرمان کاشته شده اند با این وصف چگونه سپاه می تواند غمخوار این ملت مظلوم و ستمدیده باشد و بیمارستان بسازد و به داد مردم برسد؟!!!

برخی ساده اندیشان از این اقدام سپاه تجلیل کرده اند و فکر کرده اند واقعا سپاه دل برای این ملت می سوزاند چنانچه مقاله ای توسط فردی با نام تمنده رو هم در همین مورد نوشته شده است و حتی پیشنهاد داده است که سپاه بیش از این چنین اقدام هائی انجام دهد تا مردم به مقاومت روی نیاورند و یا به تعبیر این نویسنده به شرارت زیرا که طلب حق و مبارزه برای رسیدن به حقوق و نبرد با اشغالگران و متجاوزان به عقیده این افراد شرارت است و طول تاریخ هم چنین بوده است و همیشه مبارزان و آزادی خواهان شرور معرفی شده اند اما تاریخ چیزی دیگر ثابت کرده است.

در حقیقت سپاه پس از اینکه متوجه شده است که قدرت نظام در بلوچستان در حال از هم پاشیدن است و روز به روز بر نفرت عمومی از نظام افزوده می شود و مناطق زیاد کوهستانی از زیر سلطه اشغالگران خارج می شود به چنین کارهائی متوسل شده است تا مردم فقیر و مستمند و نیازمند را بفریبد و پایه های خود را مستحکم نماید و هرگز دل برای مردم نسوخته است .

اگر واقعا سپاه و نظام دل برای مردم می سوخت به وضعیت بیمارستانها در شهرها رسیدگی می کرد تا یک دکتر فاشیست زابلی دهها زن بلوچ را به جرم بلوچ بودن در حین زایمان به شهادت نرساند و یا به وضعیت آموزش و پرورش می رسید تا آینده فرزندان بلوچ تضمین می شد و در قرن بیستم زیر کپرها درس نمی خواندند ، این کارها را نمی کنند چون قدرتشان را با خطر مواجه می کند.

و این کارهای فریبنده در راستای تثبیت هر چه بیشتر استعمار انجام می گیرد همانگونه که انگلیس استعمارگر درهند کارهای عمرانی بهداشتی زیادی انجام می دادند تا مردم را از قیام بازدارند و در آن زمان راه آهن و جاده و پل و ... ساخته تا قدرت خود را در هند تثبیت نماید اما نتوانست و هیج استعمارگری هم نمی تواند خود را با چنین خدمات منافقانه ای نگه دارد و دیر یا زود استعمارگران باید به سرزمین خود بازگردند و در بلوچستان هم سپاه نمی تواند با ساختن بیمارستان صحرائی تا دیر پایدار بماند و شاید چند روزی مردم را بفریبد اما آن زمان فرا می رسد که همان مردم سلاح بدست گرفته وبرای آزاد سازی سرزمین به میدان بیایند.

دلاور بلوچ

هیچ نظری موجود نیست: