۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

رژیم زیر بغل سردارها هندوانه می گذارد....


تقدیر از خوانین و سرداران
دو سه روز پیش تلوزیون را روشن کردم شبکه سه . با تعجب دیدم بلوچها را نشان می دهد. خوشحال و کنجکاو شدم . چند جلسه و مجلس مختلف از سرداران بلوچ را نشان می داد چند نفر از مولویها در مورد فضیلت خوانین و سرداران حرف زدند بعد جناب دکتر شهریاری نیز از خوبی و پاکی و خدمتگزاری خانها و سرداران سخن گفتند. طوری که تعجب کردم انگار همین چند روز پیش بود که شعارهای روی دیوارهای شهر نوشته بود : خان سردار آمریکا دشمنان خلق ما .
شبکه یک را نگاه کردم آنجا نیز بلوچها را نشان می داد آنجا نیز تقریبا حرف همین بود. که فلان قوم این اندازه جمعیت دارد و اینقدر خدمت کرده و قوم فلان نیز چنین است.
بنظر می رسد رویکرد جدید و نگاه جدیدی است . همانطور که می دانیم در سیستان ما ، خوانین و سردارها به مراتب قدرت و نفوذ بیشتری داشته اند و اصلا با سرداران منطقه بلوچستان قابل مقایسه نبودند. یعنی سیستان مرکز خوانین بود و توسط خانها اداره می شد.
برخی از دوستان می گویند: اگر دیدیم خوانین (شیعه) منطقه سیستان تو سط دکتر و دوستانش دوباره احیا و به قدرت رسیدند پس امر خیری است که بزرگان به این نتیجه رسیده اند اما اگر فقط در بلوچستان بود پس هندوانه زیر بغل دادن ..

خاطرات ابوعمار

هیچ نظری موجود نیست: