۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

غارت دسترنج کشاورزان کردستان



به اين خبر به نقل از خبرگزاری حکومتی ايرنا توجه کنيد:



بيش از 700 هزار تن گندم در اراضي کشاورزي کردستان توليد شده است
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان کردستان با اشاره به پايان فصل برداشت گندم در اين استان گفت: در سال زراعي جاري 703 هزار و 614 تن گندم از اراضي کشاورزي اين استان برداشت شد.

مهندس کمال الدين رشادت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اين که در سال زراعي جاري 534 هزار و 682 هکتار از اراضي اين استان زير کشت گندم قرار گرفت، افزود: از اين ميزان اراضي 500 هزار هکتار زير کشت ديم و 34 هزار و 684 هکتار نيز زير کشت آبي بود.

وي مجموع محصول گندم توليدي از اراضي ديم و آبي استان را 703 هزار و 614 تن اعلام کرد و گفت: از اين ميزان محصول توليد شده حدود 600 هزار تن به مراکز خريد تضميني تحويل داده شده است.

وي با اشاه به شرايط اقليمي کردستان و کمبود بارندگي و خشکسالي هاي چند سال اخير بر لزوم برنامه ريزي براي استفاده حداکثري از منابع موجود و به کار بردن راهکارهاي علمي و تحقيقاي جهت مقابله با اين مشکل تاکيد کرد. وي همچنين به مزارع آرماني گندم که توسط سازمان جهاد کشاورزي استان کردستان تشکيل شده است اشاره کرد و گفت: اين مزارع با هدف ارتقاي توليد در واحد سطح، بهبود کيفيت گندم از طريق مديريت علمي و اصولي مزارع، پايداري در توليد و خودکفايي گندم و ارتقاي يافته هاي تحقيقاتي و انتقال آن به مزرعه شکل گرفته اند.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت:با توجه به اين که کشت در اين مزارع با بکارگيري يافته هاي تحقيقاتي صورت مي پذيرد،ميزان توليد در اين مزارع نسبت به مزارع عادي گندم در سال زراعي گذشته بيشتر بوده است.

مهندس رشادت، عملکرد مزارع گندم ديم استان در سال گذشته را يک هزار و 100 کيلوگرم در هکتار و در مزارع آرماني گندم ديم يک هزار و 474 کيلوگرم ذکر کرد و گفت: اختلاف ميزان توليد در مزارع آرماني نسبت به اراضي ديم 374 کيلوگرم است که افزايش 34 درصدي را نشان مي دهد.

استان کردستان در مجموع يک ميليون و 110 هزار هکتار اراضي کشاورزي دارد که تنها 110 هزار هکتار آن آبي است

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=720334&IdZone=65

هیچ نظری موجود نیست: