۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

وزیرکشور پاکستان می گوید عبدالمالک ریگی در افغانستان به سرمی برد


دبی – العربیه نت
وزیر کشور پاکستان امروز پنجشنبه 22-10-2009 اعلام کرد که عبدالمالک ریگی رهبرگروه جندالله درافغانستان به سرمی برد.رحمان مالک دریک گفتگوی مطبوعاتی ادعای ایران مبنی بر حضور ریگی در پاکستان را به شدت رد کرد و تاکید کرد که مقامات پاکستان این موضوع را به ایران ابلاغ کرده اند.

پیش تر منابع خبری گزارش هایی در مورد احتمال هجوم نیروهای سپاه پاسداران به خاک پاکستان برای سرکوب گروه جندالله منتشر کردند.محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفتگو با فارس خواستار " صدور مجوزهای لازم برای برخورد سپاه با تروریست ها در خاک پاکستان " شده بود.

همچنین جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در پارلمان ایران دولت پاکستان را " دولتی ضعیف و غیرمقتدر " توصیف کرده و تاکید کرده بود :" اگر دستگاه امنیتی و نظامی این کشور نمی ‌تواند با تروریست‌ها مقابله کند، باید این امکان را برای نیروهای ایرانی فراهم کند که بتوانند ضعف های دولت پاکستان را در مقابله با تروریست ها جبران کنند.

"گروه جندالله اوایل هفته جاری مسئولیت انفجارانتحاری درمنطقه سرباز را که به کشته شدن 42 تن منجر شد ، پذیرفته است.دراین انفجارنورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ، رجب علی محمد زاده فرمانده سپاه سیستان وبلوچستان ،فرمانده سپاه ایرانشهر ، فرمانده سپاه سرباز وفرمانده تیپ امیرالمومنین وچندتن دیگر از نیروهای نظامی ومردم محلی جان خود را از دست دادند.

دربلوچستان گروه " جندالله " علیه جمهوری اسلامی عملیات مسحانه انجام می دهد وطی سالهای گذشته مسئولیت اغلب عملیات مسلح در این استان را برعهده گرفته است.بر اساس گزارش منابع رسمی جانشین نیروی زمینی سپاه که فرماندهی قرارگاه قدس را نیز برعهده دارد برای شرکت در همایشی درمنطقه پیشین بین شهرهای سرباز و چابهار به استان سیستان وبلوچستان سفر کرده بود.

این انفجارهنگامی به وقوع پیوست که یک فرد انتحاری با بستن مواد منفجره به خود خود را در میان شرکت کنندگان در جلسه منفجر کرد.

هیچ نظری موجود نیست: