۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

شوشتری کی بود؟


الحمدلله همه هلاک شدند



به گزارش اژانس خبری تفتان ، خبرگزاری ایرنا گزیده از زندگی نورعلی شوشتری فرمانده نیروی زمینی سپاه را بیان کرده است که ما هم گزیده ای از آن را نقل می کنیم.
شرتيپ پاسدار نور علي شوشتري در سال 1327 در روستاي سر ولايت شهرستان نيشابور به دنيا آمد.
او از فرماندهان معروف جنگ ایران و عراق بود و او قبل از انقلاب هم با رهبر کنونی نظام خامنه ای جانی ارتباط داشت و در جلساتش شرکت می کرد و در دوران بعد از انقلاب و مخصوصاً در زمان جنگ عراق نيز در عمليات هاي مختلف - خصوصاً در جبهه جنوب - حضور فعال داشت.
شرتیپ شوشتري کاز همرزمان افرادی چون باکري وبرونسي بود و در اکثر عمليات ها با مسئوليت هاي مختلف به ويژه فرماندهي محورهاي عملياتي حضوري فعال داشت که هفت بار شدیدا مجروح شد.
او به توصيه خامنه ای مسئوليت عمليات مرصاد را بر عهده گرفت و مورد تمجید جانیانی همچون صياد شيرازي قرار گرفت و حتی خمینی ملعون هم از وی تقدیر و تمجید نمود و فرماندهی وی را ستود. ف
فرماندهي لشگر5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشيني فرمانده نيروي زميني سپاه بخشي از مسئوليت هاي شرتیپ شوشتری بود و وي پس از اینکه نیروی انتظامی در مقابل مبارزان بلوچستان با شکست مواجه شد و قشون کشی و سرکوب در بلوچستان شکست خورد اول فروردين 88 نيز با حفظ سمت، فرماندهي قرارگاه قدس زاهدان را عهده دار شد و با مناقت و مکر صفوی و خامنه ای و خمینی اختلاف اندازی بین طوایف بلوچ را آغاز کرد و با برگزاری همایشهای قومی و قبیله ای هدف آتش افروزی در منطقه را داشت و با همکاری برخی سرداران مزدور می خواست بین مردم بلوچ اختلاف و تفرقه بیندازد که روز یکشنبه با عملیات استشهادی شهید عبدالواحد سراوانی به درک اسفل السافلین واصل شد.
هلاکت وی درسی برای نظام باشد که دست از قتل و جنایت برداشته و بلوچستان را به مردم بلوچ مالکان اصلی این سرزمین واگذار کنند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

شما کاری کارستان انجام دادید. درود شما.

بر قرار باد استقلال بلوچستان!

ناشناس گفت...

شما کاری کارستان انجام دادید.
برقرار باد استقلال بلوچستان!