۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

کشته شدن دو تن از اعضای پلیس در بلوچستان


تهران – خبرگزاری ها ، العربیه نت

منابع پلیس ایران امروز سه شنبه 20 – 10 – 2009 اعلام کردند که دو نفر از افراد پلیس بر اثر شلیک افراد مسلح در ایرانشهر درسیستان وبلوچستان کشته شدند.

محمد عرب از مسئولان نیروی انتظامی در ایرانشهر به خبرگزاری مهر گفته است : " افراد مسلح دو نفر از اعضای پلیس را به ضرب گلوله به قتل رساندند."

استان سیستان وبلوچستان روزیکشنبه گذشته شاهد یک انفجارخونین در منطقه " پیشین " بین سرباز و چابهار بود که بر اثر آن چندتن از فرماندهان سپاه از جمله جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده سپاه سیستان وبلوچستان جان خود را از دست دادند.

گروه " جندالله " به رهبری عبدالمالک ریگی مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است و تاکید کرد که یکی از اعضای این گروه با بستن مواد منفجره به خود این عملیات انتحاری را انجام داده است.

تاکنون اطلاعاتی در مورد ارتباط حادثه کشته شدن اعضای پلیس در ایرانشهر با انفجار انتحاری منتشرنشده است اما منطقه سیستان وبلوچستان طی سالهای گذشته شاهد درگیری های مختلفی بین مخالفان و نیروهای امنیتی بوده است.

گروه جندالله می گوید به علت " نقض حقوق دینی وقومی " علیه حکومت ایران مبارزه می کند اما مقامات رسمی وجود تبعیض قومی در سیستان وبلوچستان را رد می کنند و این گروه را به وابستگی به بیگانگان متهم می کنند.

درهمین حال جنازه های قربانیان انفجار اخیر امروز درتهران با مشارکت فرماندهان نظامی این کشورتشییع شد.

هیچ نظری موجود نیست: