۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

جانشین نیروی زمینی سپاه وفرمانده قرارگاه قدس در میان کشته شدگان


تهران – خبرگزاری ها ، العربیه نت
نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه وچند تن دیگر از فرماندهان محلی سپاه امروز یکشنبه 18 – 10 – 2009 دریک هجوم انتحاری درمنطقه سرباز در سیستان وبلوچستان کشته شدند.

خبرگزاری دولتی ایران کشته شدگان وزخمی های این هجوم را 60 نفر اعلام کرده است وعلاوه بر شوشتری ، رجب علی محمد زاده فرمانده سپاه سیستان وبلوچستان ،فرمانده سپاه ایرانشهر ، فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش جانشین نیروی زمینی سپاه که فرماندهی قرارگاه قدس را نیز برعهده دارد برای شرکت در همایشی تحت عنوان " وحدت ميان عشاير شيعی و سنی" درمنطقه پیشین بین شهرهای سرباز و چابهار به استان سیستان وبلوچستان سفر کرده بود

.این انفجار هنگامی به وقوع پیوست که یک فرد انتحاری با بستن مواد منفجره به خود خود را در میان شرکت کنندگان در جلسه منفجر کرد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این اقدام انجام این عملیات را به " عوامل مزدوراستکبار جهاني " منسوب کرد و آنرا در راستای " شکستن وحدت شيعه و سني " دانست.

در پی افزایش درگیری ها بین نیروهای امنیتی و گروههای مسلح در سیستان وبلوچستان مسئولیت امنیت این استان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده بود.

اغلب حملات مسلحانه علیه ماموران امنیتی درسیستان وبلوچستان توسط گروه جندالله که پیشتر نام خود را به " جنبش مقاومت مردمی ایران " تغییر داده ، انجام شده است.

آخرین اقدام مسلحانه توسط این گروه انفجار مسجدی متعلق به شیعیان سیستان وبلوچستان بود که در این انفجار 25 نفر جان خود را از دست دادند.

این گروه همچنین طی سالهای گذشته در نزدیکی پاسگاه تاسوکی بین زابل وزاهدان با بستن جاده بیست ودوتن از کسانی را که به گفته این گروه برای شرکت در یک مراسم دولتی عازم زابل بودند از پای درآورد.

جندالله همچنین سال گذشته 16 نفر از مرزبانان را از یک پاسگاه مرزی درسیستان وبلوچستان ربوده بود و با انتقال آنها به خاک پاکستان آنها را اعدام کرد.این گروه اعلام می کند که برای " بازپس گیری حقوق دینی قومی ومدنی " مردم سیستان وبلوچستان و سنی های مناطق دیگر ایران علیه حکومت مرکزی ایران مبارزه می کند.مقامات قضائی طی سالهای گذشته ده ها تن از اعضای جندالله را اعدام کرده اند.

بلوچ ها علاوه بر ایران در آنسوی مرزهای این کشور در جنوب پاکستان و افغانستان نیز به سر می برند و مقامات ایران طی سالهای گذشته گفت وگوهای فراوانی را با مسئولان این کشورها برای مبارزه با گروه جندالله انجام داده اند.

علاوه بر شهروندان فارس ، ایران از قومیت های مختلفی چون بلوچ ها ، کردها ، ترک ها ، عرب ها و ترکمن ها تشکیل شده است و طی سالهای گذشته مناطق دیگری از جمله آذربایجان وخوزستان شاهد درگیری های قومی بین مردم این مناطق با ماموران امنیتی بود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام!
نتيجه اين همه ظلم وستم به ملت مظلوم بلوچ، نميتواند غيرازاين باشد. من ازشهادت مبارزی که اين جانيان را به درک واصل کرد، ناراحتم ولی ازسوی ديگربسيارخوشحالم که وی با فداکردن جان شيرين خويش پيامی به تهران وجهان فرستاد که با زوراسلحه نميتوان ملتی را درقفس نگهداشت.
ياد اين سرمچار گمنام زنده باد!

سبزل