۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

وزارت خارجه افغانستان: ریگی در خاک افغانستان نیست


خبرگزاری «ریا نووستی»/ وزارت امور خارجه افغانستان اخبار منتشره در رسانه های پاکستان مبنی بر اینکه گویا "عبدالملک ریگی" رهبر گروه سنی "جند الله" در افغانستان می باشد را تکذیب کرد.
سازمان شورشی بلوچ های سنی در سال 2003 ایجاد شده و هم در بلوچستان پاکستان و هم بلوچستان ایران تحت ریاست عبدالملک ریگی فعالیت می کند.
این گروه مسئولیت انفجار 18 اکتبر در استان سیستان و بلوچستان ایران را بر عهده گرفت که طی آن دست کم 49 تن، از جمله معاون فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شد.
در اعلامیه رسمی وزارت امور خارجه افغانستان که در کابل منتشر شد، گفته می شود که بتازگی "رحمان مالک" وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که ریگی در افغانستان پنهان شده است.
وزارت امور خارجه افغانستان این اعلامیه را "غیرمسئولانه" و "غیرواقعی" نامید. مقامات افغانستان ورود ریگی به خاک خود را نفی کرده و در عین حال خواستار حفظ روابط خوب همسایگی و دوستی با کشورهای همجوار شدند.


رژیم ایران برای پرده نهادن بر ضعف و ناتوانی خود می گوید که رهبر مبارزات در پاکستان است در حالی که جنبش مقاومت بارها اعلام کرده است که از خاک کشورهای دیگر برای عملیات استفاده نمی کند و در کوههای بلوچستان به سر می برند و از آنجا برنامه های خود را به اجرا می گذارند.

هیچ نظری موجود نیست: